8. september on kuulutatud UNESCO rahvusvaheliseks kirjaoskuse päevaks. Selle tähistamiseks algatati Soomes 2019. aastal lugemist propageeriv aktsioon „Read Hour“. Aktsiooni „Lugemistund“ eesmärk on kutsuda inimesi üles lugemiseks aega võtma, juhtida tähelepanu lugemise võlule ning aidata kaasa lugemise populariseerimisele laste ja noorte hulgas.
Aktsiooni veavad eest Soome Instituut, Tartu Linnaraamatukogu ja raamatukogude aasta.
Ka meie koolis ning lasteaias toimus aktsioon “Lugemistund”. Lasteaias käis Tiia raamatukogust Muumisid tutvustamas, mängiti mängu. Koolis lugesid 6.- 9. klassi õpilased väiksematele ette Tove Janssoni lugu “Nähtamatu laps” ja täitsid töölehti.
Mõned õpilaste mõtted sellest tunnist.
* Tundsin end rahulikult nagu algklassides õpikust midagi ette lugedes. Põnev oli ka – sain Muumidest lugeda üle pika aja ning seda juttu polnud ma enne lugenud. Algul tundus, et kuulajad igavlesid ja ei mõelnud kaasa, aga kui ülesandeid lahendasime, siis said mitmetele küsimustele ilma meie abita vastused kätte. Lugemistunde võiks jätkata, kuna paljud loevad väga vähe ning see oli ka huvitavam kui tavalised tunnid.
* Mulle see tund väga meeldis ja arvan, et seda traditsiooni võiks jätkata.
* See oli natukene hirmus, kuna ma kartsin, et mu hääl ei tee minuga koostööd, aga ikkagi tegi. Selliseid tunde võiks rohkem olla, kuna siis saab teistele lugemist harjutada.
* Jutt oli iseenesest põnev, sest kunagi vaatasin kogu aeg muumitrolle.
* Lugemise ajal tundsin ennast targa ja suurena.
* Mulle meeldis see üritus, kuna oli midagi erinevat kui lihtsalt õppimine.
* Tundsin ennast nagu õpetaja klassis.
* Oli ka näitus Tove Jansson raamatutest. Näitusel jäi üks raamat silma, mida tahaksin lähemalt uurida ja võib olla ka lugeda.